Thursday, April 7, 2011

XTAU NK CAKAP APE????

asalamualaikum..erm..aku rasa..sem nie baru bpe je kot post yg aku buat...sume nye copy dri artikel org len..
nk cter ape ek..
erm..
ntah la..aku rasa sunyi idup nie..sorg2..mcm2 masalah yg menimpa aku..elaun kne sekat,xde kenderaan,duit rasa cm air,,mcm2 lg la aku rasa..kadang2 aku rasa dunia ni cm x adil la bg diri aku..kenapa??salah aku kah??ape silap aku>.kenapa aku tngok org lain rlex je ble ada masalah??kenapa aku perlu gegel ble ada masalah??come on la cap..idup nie mmang palat..tapi aku kne teruskan lah jugak..ada gak org kata berbelog nie cm nk tunjukkan diri nie power la bangga diri la,jadah ape la..tp pada aku x..aku rasa ble berbelog nie rasa dpt selesaikan masalah(kot)..mungkin ot..tp ntah la..xtau nk ckp pe..pale otak da buntu..
sem 4 nie aku still ddok luar g..mcm2 kemudahan ada..tp 2 la..manusia kn..xreti bersyukur..kalo bole sume nk perfect..ntah la..tetibe je rasa nk memberontak..
tp ntah la..nk marah org t buruk plak..da la rupa buruk..lg2 marah..lg la kuasa 2 buruknye..emmm..
Allah x ske hambanya mengeluh..tapiii...aku da lama bersabar..ssah gak ae nk tahan marah nie..erm..

aku rasa idup nie sunyi la bila xde tempat utk berbicara..asyik2 org yg sama je..org 2 da naik jemu da..dlm ati msti berkata..asyik mamat nie je..da la x ensem..olak 2 cm poyo jerk..annoying gler..ermmm...:(
ntah la..ble la kn ada yg sudi terima diri aku ini seadanya..aku tau aku nie xla hebat cm org2 lain..power mcm2..aku nie x pandai..aper je yg aku tau dan aku ada??erm..rupa??harta??erm..emtahla..iman??lagi la..aku bknyer org2 alim..erm..nk berbicara dgn bahasa yg sungguh puitis bkn aku la orgnye..
yg pntin ape yg aku tulis aku paham n terluah..lantak la org nk baca ke nk bako ke..
aku bknyer cm hanis zalikha 2..fan dy berjuta..
siap ble wat duit lg ngan blog..
aku juz nk tulis aper yg aku rasa jer..
tetibe je aku rasa yg aku da drifted away kt tgh laut...xtau mana arah tuju..erm..
baliklah ke pangkall jalan cap oi..
org lain ada masalah gak..xde la sampai cm ko..
erm..baru cikit je Allah nk uji ko..
lom lg yg berat2.mampos ko nk ngdap..

berbalik cter yg tadi..erm..
kadang2 aku rasa jelez tngok org lain berpasangn(bkn yg over)
makan sme2.duduk sblah2,jalan sme2..(yg dah kawin la)
romantok siot...geram aku tngok(bkn geram kt bini dy)
rasa cm x sabar plak nk idup mcm 2..
tapi???
aku da sedia ke nk pikul tangungjawab 2??
aku da prepare ke sume bnde2 yg ada kaitan ngan perkongsian hidup??
aku da bersedia ke nk jawab kt akhirat nanti tntang tngunjawab aku kt dunia nie??
huh!!!!berat siot..tp da lumrah seorg lelaki..mmang dilahirkan utk jdi seorg pemimpin..erm...:(
kadang2 aku rasa cm nk idup sorg2 je kt dalam utan..xde saper kaco..
xde saper nk tegur..
aman dan damai..
tp 2 la..xde pe yg bole aku buat..
sume kemudahan xde..
byangkan idup sorg2..
erm..
pelik2..
SUNYI!!!!!!!
xsaba rasanyer nk keje..
nk ada duit sndri,nk ada rumah sendiri,keta sndri .fmly sndri,apa2 la yg ada kaitan ngan sendiri..erm..xpe cap..sume da tertulis kt Luh Mahfuz..
redha dengan pemberianNya..
insyaAllah..