Wednesday, October 10, 2012

Untitled

asalamualaikum..lamanya aku tak update kat sni..maklumlah..serius sebuk gila..caklempong,hoki,pengakap mmng buat hidup aku sibuk..aku da kurangkan aktiviti kepersonaan aku atas sebab2 yg xdapat dielakkn..

paling yg mmbuatkn aku sibuk adalah program2 yg berkaitan pengakap..maklumlah..presiden klab kan..semua bnde nk kne buat..dari A sampai Z..takpe..yg penting hati puas..krana pengakap aku kenal dunia penerbanga..aku dapat rasai sendiri naik helikopter..seperti apa yg abg bob(pengakap udara) cakap..mungkin semua orang penah naik kapal terbang,tapi tak semua orang penah naik helikopter...memang betul..bdasarkan kajian aku mmng ramai org yg xprnah naik helikopter..
krna pengakap juga aku tau mcm mana nk handle pesawat ringan..rasanya apa yg aku belaja da sama dengan silibus student UniKL MIAT da..seyes tak tipu..aku da tanya da student MIAT..diaorg cakap sama..dari maintenence psawat sampai cara2 nk handle pesawat..rasa bangga diri kejap..haha

tapi yang paling aku terkilan,aku xdapat nk buat expedisi payung terjun anjuran sketeriat pengakap udara melaka..bajet tak cukup..maklumlah..bnde2 yg brkaitan ngan udara ni bukan murah..semua mahal2..utk satu terjuanan,sewa pakaian, payung trjun,pesawat dan juga class for basics da cecah RM 850..bnde ni kehendak..maknanya aku kene dahulukan mana yg keperluan la dulu..ambil contoh dari pengalaman2 yg lepas..takpela..insyaAllah lain masa ada peluang lain..redho je la..

rasanya cukup sampai sini kot sebab aku nk pegi main hoki..disebabkan hoki jugak berat aku da susut dari 93 kg ke 87 kg..betapa bangganya aku..

alhamdulilah..nanti ada masa aku taip lagi..
asalamualaikum