Sunday, January 24, 2010

SAYA SAYANG INSAN BERNAMA MAMA

aku heran kenapa ada lagi orang2 yg malu untuk dicium oleh bondanya sendiri....kejadianya berlaku sewaktu aku nak pulang ke campus aku.... seperti biasa mak aku akan anta aku sampai terminal bas.....sebelum bertolak sprti biasa la sku salam n cium mak aku yg aku cintai.....tp telinga aku terdengar ada yg mengatakan eiiiiii tatkala aku salam dan cium mak aku.....kenapa?????adakah geli atau najis mencium mak sendiri??????adakah malu dengan teman2 kerana takut teman2 akan berkata....'dah besar2 pun still nak duduk bawah ketiak mak.....dah besar pon still nak manja2 ngan amak.....dah besar pon still nak cium mak,peluk mak...hey,ko bukan budak kecik yg nk wat cm 2 lagi.....'pada aku siapa yg berkata sebegitu mungkin tidak pernah rasa kisih sayang emak ataupun dengan bahasa kasarnya tak ber'emak......sory 2 say....aku rasa aorang macam 2 xpatut hidup diatas bumi nie....aku sayangkan mak aku 3 kali lebih dari aku sayangkan ayah aku...oleh itu....jangan la malu2 kalau nak salam or cium mak sendiri....jikalau suatu hari anda dapat berita yg akan mengemparkan idup anda bagaimana.....dapat berita yg bonda telah pergi mengadap Ilahi...sempat kah anda hendak melihat emak anda....sempatkah untuk meminta maaf pada emak......mungkin setahun sekali shj kot mintak maaf....2 pon time raya.....time 2 nak menyasal pon x guna.....hanya sekujur tubuh kaku dihadapan anda......aku tulis nie bkn aku nak kenakan mana2 pihak....aku hanya meingatkan diri sendiri dan meingatkan teman2 ku....ingatla....ajal maut Allah yg tentukan.....adakah anda bersidia ngan semua nie.....klau aku kompom2 blom sedia......jujur.....seluar dalam aku pon mak aku belikan......tepuk dada tanya imanI