Friday, July 23, 2010

PERUBAHAN YG AKU AKAN BUAT SELEPAS INI...


Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang......Assalamualaikum.....alhamdulilah setelah hampir 3 bulan aku x update blog aku nie....banyak perkara yg terjadi...lau nk cter sume mau 3 hari 3 malam aku nk cter...huh...
akhirnya aku rasa btol2 disayangi....
aku rasa macam mana disayangi...
macam mana cinta...
macam mana menyayangi...


aku hairan walaupun aku selalu tinggalkan Dia....lupakan Dia tetapi Dia xpernah lupakan aku...
aku betul2 bersyukur kerana still diberi nikmat udara,hidup dan juga nikmat2 pancaindera yg lain...

sesuatu perkara yg telah terjadi kepada aku telah mnyebabkan aku berpaling kepadaNya....
aku sedar aku hanya seorang yg penuh dengan kekhilafan...aku banyak buat silap...dengan Dia,dengan parent aku, kepada kawan2 yg aku pernah sakitkan ati....takut gak kalau tetibe je Allah tarik nyawa aku...xsempat mintak maaf kat org2 yg pernah aku sakitkan ati...kalau ada yg pernah aku sakitkan ati n terbaca artikel nie harap2 la maafkan aku...aku pon manusia biasa....xpernah terlepas dari silap dan dosa....aku maafjan segala perkara yg org pernah buat kat aku...aku redha dengan apa yg telah berlaku...


aku rasa dah tiba masanya aku nak buat anjakan paradigma...aku terlalu enjoy sehingga aku lupa tanggunjawab sbg seorang muslim...aku nk kurangkan aktivit sosial aku....nak kurangkan segala benda yg menyebabkan aku lalai....aku nk kurangkan melakukan perkara2 lagha...aku tau selama nie aku lalai.....xpernah nk dengar cakap org....asyik ikut cakap sndri je...org jawa ckp karpe dewe....solat....insyaAllah aku xnk tinggal...kalau ada kesempatan yg sunat pon aku nk tunaikan...aku da janji ngan diri aku...rokok....alhamdulilah aku da kurangkan...insyaAllah kalau bole aku nk stop....kesian kawan2 yg jadi mangsa aku...


lepas nie akj nak berbaik-baik ngan semua org....kalau ada kesempatan aku nk bersemuka dgn org2 yg pernah aku bt silap nk mintak maaf depan2....aku nk dyorg redhakn idup aku kt atas muka bumi nie...yg dulu 2 dulu pnyer hal la....disebabkan nafsu amarah menguasai diri....habis semua tanggungjawb aku abaikan...tanggungjawab sbg student, kawan n sbg muslim aku amaikan...aku mintak kat Allah agar ampunkan segala dosa yg pernah aku buat...


misi pertama aku nk qadha semua solat2 aku...insyaAllah sekarang dalam proses...kedua nk buang sifat takabur yg da lama bersarang dalam diri....aku nk dekatkan diri dengannya...aku mula menyayangiNya n cinta kepadaNya dan Rasulnya....kalau ada kesempatan aku nk mantapkan balik bacaan Al-Quran aku....malu aku kat Dia...nama je hambaNya...ngahi Al-Qurqn pon gagap..aku jujur yg selama nie aku hanya sia2kan usia muda....setiap perkara yg berlaku di atas muka bumi nie ada hikmahnya...

la ilahaila anta subahanaka ini kuntu minal zalimin....sesunguhnya aku tergolong dalam golongan yg zalim.....insyaAllah dengan selawat 10,000 kali nie dapat tenangkan fikiran aku...sayang n cinta aku sekarang hanya padaNya....minta2 dia redhakan hidup aku dan berkati hidup aku....amin....
pic kat atas adalah pic buku yg merubah persepsi aku melihat dunia...aku harap apa yg aku buat nie terus istiqamah...amin...