Saturday, July 24, 2010

SEMANGAT BARU,HIDUP BARU,RUMAH SEWA BARU...SEMUA BARU...

asalamualaikum...
alhamdulilah....sihat lagi tubuh badan nie untuk beribadat....harap2 terus istiqamah....
walaupun xla bagus sangat....
tapi rasanya lebih bagus dari hidup ku yg dahulu...
alhamdulilah..Allah masih lagi beriaku kesempatan untuk aku berubah...
Dia juga mengizinkan aku untuk mendalami ilmuNya yg seluas lautan...
bayangkan ilmu Allah yg seluas lautan...
nisbah ilmu manusia ibarat sebilah jarum dicelup dan diangkat...
air yg tertinggal di jarum tersebut adalah nilai ilmu seluruh manusia...
bayangkan betapa besarnya ilmu Allah..
subahanaAllah....masyaAllah...


baru je dengar tadi berita tentang buang bayi...
MasyaAllah...
kenapa la manusia sekarang seperti binatang.....
binatang pon tau jaga anak sendiri...
dunia da hampir kiamat....


alhamdulilah....aku rasa bangga kerana mak aku berjaya menjahitkan jubah aku yg serba hijau...aku bersyukur dapat seorang ibu yg begitu prihatin...Allah Maha Mengasihani....aku dapat menggunakan jubah 2 utk solat...moga2 pahala solatku akan dapat utk ibuku...insyaAlah....aku akan sentiasa mendoakn kekuatan ibu dan juga ayahku....amin...