Tuesday, August 10, 2010

AKU, JUBAH DAN RAMADHAN...

asalamualaikum...
ahamdulilah sempat juga tahun nie aku menghampiri bulan ramadhan...bulan nie juga turunnya lailatuqadar...malam yg lebuh baik drpd seribu bulan...insyaAllah aku akan menghidupkannya...
1 lagi pasal bulan ramadhan nie kita diwajibkan berpuasa...seperti dalam rukun islam...(aku nie x la pandai sangat bab2 agama...tapi bole la...)

kebanyakan org lebih mengutamakan Syawal brbanding Ramadhan...bila time seminggu terakhir 2 la sbuk kita nk shoppping beli keperluan hari raya...padahal minggu2 terakhir 2 la turunnya lailatuqadar...kita sibuk dan lalai dengan persiapan raya, terawih ntah kemana...qiamulail jauh sekali...niat aku berkata-kata hanya nk perbetulkan diri jua.,.bkn utk mengaibkan siapa-siapa....aku pon x sempurna gak...banyak bt khilaf...kadang2 solat pon tinggal....nafsu amarah masih lagi menguasai diri...nk capai lawamah pon belum cukup syarat aper lagi mutmainah...adoi...aper la taraf aku disisi Allah...ntah Dia terima amalan aku selama ini ntah x...aku malu dengannya...padahal masih dalama alam roh dulu aku dah berjanji akan buat semua perkara keranaNya...tapi sekarang aku memungkiri janji...aku pernderhaka Ya Allah...penderhaka pada janji....nk mancapai taraf hamba pon susah ape lg taraf2 org2 yg dikasihinya....masyaAllah.....aku lebih hina dari hamba....aku mohon padaMu Ya Allah...selamatkan lah aku dunia dan akhirat...terimalah amalanku...jauhkan la aku dari kkesesatan dan kejahilan...kuatkanlah iman aku..lindunglah pandangan mata ku dari maksiat...peliharalah mulut daripada menyebut perkara2 keji...;azimilah lidahku dengan zikrullah..hindarilah akau dari perkara2 keji dan maksiat Ya Allah...sesungguhnya aku adalah manusia yg banyak melakukan dosa...Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...aku memohon padamu Ya Allah..panjangkan lah umurku supaya aku dapat melakukan tanggungjawab sebagai seorang muslim...

Alhamdulilah...aku diberi kesempatan sekali lagi utk berubah...Allah masih manyayangi diriku...insyaAllah aku akan mengabdikan diri ku padaMu Ya Allah....solat ku kerana Mu Ya Allah...aku memohon agar ramadhan kali ini membawa sinar harapan kepada ku....InsyaAllah...AMIN YA