Thursday, October 14, 2010

KEGEMBIRAAN DALAM KEMURUNGAN

asalamualaikum...rasanyer da lme x update post kat sni...erm..
kadang2 kita gembira..
kadang2 kita sedih...
kadang2 kita marah..
kadang2 kita tennsion
kadang2 kita stress...
aku pon xtau la aper nk jadi...
semakin hari jiwa aku makin nk memberontak...
itu x kene..
ini x kene...
sentiasa jadi hipokrit..
mungkin opr yg kenak aku kt Micet nie cme kenal watak aku yg lain..
watak aku yg sebenar mybe xde siapa yg tahu..
mungkin mama je kot yg tau perangai anak sulung dia nie..
kadang2 aku sendiri ilang jati diri aku...
aku x kenal siapa aku...
especially kalau aku da mula bergaul dengan berbagai lapisan masyarakat

aku pnye cara dengan semua org aku bole berkawan
xkira la org tua ke..
budak 9 tahun ke...
insya Allah aku bole berkawan...
aku bole respek bdak yg lagi muda dari aku xkn aorg lebih tua dari aku x bole respek aku...
cara aku kalau aku nk seseorang 2 respek aku, aku kne respek dy dulu...
baru adil...
xtau la....

aku rasa jiwa ni berkecamuk betul...
aku pasti pasti xde siapa yg tahu..
ntah la...
aku nie bknyer jenis yg suka mengadu...
tapi aku perlukan jgak tempat utk mengadu...
tempat utk selasaikan masalah..
tmpt utk bercerita suka duka aku..
malangnya tiada siapa...
tapi x mengapa...
aku masih mempunyai seorang ibu yg sanggup bersusah payah utk semua itu...
org yg betul2 aku sanjungi adalah ibu aku...
aku belum bersedia utk kehilangan dia...
biarlah aku yg pergi dahulu drpd aku melihat dia yg pergi...
aku redha..
kalau aku bole gantikan nyawa aku untuk dia aku sanggup buat..
asalkan dia bahagia...
dialah segalanya bagiku..
tatkala ibu2 lain sedanng bersenang lenang memakai handbag baru, kasut baru baju baru,
dia hanya pakai apa yg ada...
berlinaang air mata aku bila melihat tas tangannya yg sudah setahun x berganti...
katanya 'masik elok..uat papa nk beli baru"..
sebak dalam hati aku mendengarnya..
sanggup ketapikan diri sendiri demi kepentinga anak2...
kasutnya pon sudah lama x berganti..
Ya Allah...
Tabahkanlah Bondaku yg tercinta...
hari nie 14 Oktober genap la sebulan aku x dapat menatap wajah ibu dan ayahku...
rindu kat hati dah makin membuak...
mungkin org akan kata aku nie anak manja tatkala membaca statement aku nie...
ada aku kisah??
aku peduli aper...
aku sayang mak aku..
yg ckp cm mungkin x sayang mak dia kot..
ntah la...terngiang2 dalam kepala aku lirik lagu Aieman yg berjudul Ibu...
sebak jgak lirik nie...


Aieman Ibu..

Ibu..tergenang air mataku..
terbayang wajahmu yang redup sayu..
kudusnya kasih yg engkau hamparkan
bagaikan laut yg x bertepian..
biarpun kepahitan yg telah engkau rasakan
tidakpun kau merasa jemu...


x tahan lagi nk taip lirik nie...
bergenang air mata aku...
asalamualaikum..