Saturday, January 7, 2012

KEBUN SEKANGKANG KERA DEPAN RUMAH..:)





alhamdulilah..ngan xde ape yg aku buat cuti sem nie..lpas subuh je tros aku amek pencakar nk tarik daun2 kering dpan halaman umah..da mcm rumah tinggal da..daun2 kering sumbangan pokok ceri aku mmang bnyak..kalau la yg tron setiap helai daun 2 nilai dia RM 1,mmang kaya la aku..hahaha..dapat gak aku mengusahakan tanah lapang dpan rumah.. yg paling aku suka bunga matahari aku kembang da..cantik btol..tetibe plak teringat cter ana lulu..comel.. hehehehehe..pokok pisang yg aku tanam pon da membuahkan hasil..pisang montel gtu..sedap dimakan begitu sahaja.. ondaway pokok pisang tanduk..lpas nie puas la..pokok tebu aku pon mula membuahkan hasil..manis betul air dy..meleleh balik ble teringat rasa tebu 2..insyaAllah akan datang mmng aku nk beli rumah yg ada spacing tanah..boleh bercucuk tanam..aku mmang minat flora dan fauna..(chewah)..tp cme malas nk siram je..hehehehe..lpas nnie Insyaallah aku nk tanam lg mcm2..mmang aku minat menanam..org tua2 cakap tangan aku nie "tangan sejuk"..tanam pokok InsyaAllah menjadi..hehehe..wallahualam..betul ke tidak xtau la..lpas nie aku akan update ag ae.. assalamualaikum..:)