Thursday, March 22, 2012

REBORNN!! NEW ASHRAF BEGIN

asalamualaikum..
lama da rasanya tak jenguk kat sini..betul betul bz..maklumlah..ada benda baru yg aku lakukan..banyak benda yg terpaksa aku lupakan..termasuk benda benda yg tak berfaedah..
dalam mengejar cita cita dan matlamat, aku sambil mencari cari siapah pemilik hatiku yg sebenar..
org cakap sambil menyelam minum air kan..hehehe..takde la sampai macam 2..
rasa rasanya ada hikmahnya jugak bila aku buat keputusan yg sebegini drastik dalam hidup aku..berani gamble daripada org lain..tapi kadang kadang perasaan lemau atau malas 2 ada jugak..bukan sikit ae..banyak..aku tak tau macam mana nk hilangkan perasaan nie..nk naikkan semangat balik..insyaAllah bulan 6 ini, aku nk beli sebijik keta..utk kemudahan aku sendiri..ini matlamat aku..

dalam sibuk mengejar cita cita(macam gempak je cerita), aku berjaya menyibukkan diri aku dari mengingatkan si dia..walaupun aku  tak bole lupa 100%,  tapi alhamdulilah kesibukkan aku membuatkan aku sedikit sebanyak lupa, malahan handphone aku takde la senyap je..seperti dahulu lepas clash..handphone asyik berdering je..berdering dengan panggilan dari rakan rakan niaga..alhamdulilah..tapi yg paling sakit, bajet topup aku semakin meningkat..sehari bole cecah RM 10..wadefak..sakit la mcm nie,..lambat laun aku kena tukar jugak kepada pascabayar..senang nak berurusan..

diam tak diam da hampir 2 bulan aku memulakan perniagaan ini..income pun alhamdulilah..bolehlah..daripada takde langsung..sbg seorang student..ok sangat sangat..lepas la segala makan minum aku..
dalam diam jugak aku da mula jatuh hati dekat seorang perempuan nie(bkn lelaki okay)..sama sama denganku menjalankan perniagaan ini..tapi 2 la..aku serik nk menaruh harapan tinggi tinggi..kalau telalu tinggi,jatuh tentu sakit..jadi aku takde la tinggi sangat menaruh harapan..sikit ada la..terima je la seadanya..yg penting dapat memahami diriku dan juga ada disisiku disaat aku memerlukan dia..takpe la..yg lepas 2 lepas la..kalau bercintan bagai nk rak pun kalau bukan jodoh x kemana jugak..perancangan kita memang hebat, tapi perancangan Allah Maha Hebat..aku dah bole menerima kenyataan sekarang..benda yang da confirm dalam genggaman kiat pun bole terlepas,apatah lagi benda yg belum dalam genggaman kita..dia tak mahu kat kita dalam tangan,kalau dia mahu siapa tahu..

perniagaan aku sekarang banyak mengajar aku erti hidup,macam mana nak survive tanpa bantuan sesiapa..insyaAllah aku akan buat yg terbaik utk keluarga aku yg tercinta dan semestinya utk diri aku..
usah dirayu pada yang tak sudi,cari lain sebagai ganti,
pinggan tak retak nasi tak dingin,kau tak mintak, aku pun tak hingin
1 pergi 10 cari,
10 pergi 100 ku temui
100 pergi 1000 ku cari ganti