Monday, December 3, 2012

TIPS TIPS UNTUK LUPAKAN KEKASIH LAMA #pengalaman



Asalamualaikum...entry kali ini saya tujukan khas untuk awak..saya faham apa yang sedang awak alami..saya pun pernah mengalaminya..mungkin berbeza pada waktu dan juga keadaan..Alhamdulilah sekarang saya sudah boleh terima kenyataan..kenyataan itu memang pahit..yang pahit itulah yang harus kita telan..hidup kita harus diteruskan..biarkan si dia dengan kehidupan dia yang baru..awak buka buku baru juga..past is past,forget it..create a new chapter...i know you can do it..you're strong...i believe it..di bawah ada sedikit tips2 yang saya dah amalkan..walaupun bukan semua tips2 yang saya taip dibawah bedasarkan pengalaman saya,ada juga yg copypaste..jangan marah ye awak..awak baca dan fahamkan betul-betul maksud dia..saya tak nak tulis description setiap tips yang ada,cukup sekadar keywords sahaja..takut awak makin kusut nanti.antara tips tipsnya adalah.......




1. Jangan Simpan Luka itu Dalam Hati

2. Cari Kesibukkan

3. Elakkan Bersendiri Atau Menyendiri

4. Cari Tempat Baru Untuk Melupakan Dia

5. Belajar Untuk Memaafkan Seseorang

6. Bukaka Hati Untuk Menerima Orang Lain

7.Cinta Hakiki Pada Tuhan Semata-mata

8. Buang semua kenangan

9. Menangislah untuk lepaskan apa yang terpendam

10. Sibukkan diri

11. Jangan berhubung 

12. Hadapi kenyataan

13.Melarikan diri seketika dari masalah

14. Berdoa & bertawakal



saya harap awak dapat fahamkan semua apa yang tertaip disini..mungkin fikiran dan pendapat kita berlainan,percayalah,setiap yang berlaku itu ada hikmahnya..terima dengan hati terbuka dan jangan salahkan orang lain..muhasabah diri kita balik..jaga diri awak baik2 cuti semester ini, walaupun jasad kita jauh,tapi di hati saya awak sentiasa dekat..percayalah,saya dah buka seluas luasnya pintu hati saya pada awak...tunggu awak masuk sahaja..kedatangan awak disambut dengan kerinduan saya yang semakin hari semakin menebal..sampai disini sahaja coretan saya hari ini,ingat pepatah melayu,ibarat tari rambut dalam tepung,tepung jangan berselerak,rambut jangan putus..yang penting tanggungjawab kita pada Yang Esa jangan ditinggalkan..so awak renung renungkan dan selamat mencuba