Friday, January 11, 2013

KEPUTUSAN DAH DIBUAT

asalamualaikum,salam jumaat..
   sejak kerja ni,aku jarang nak online..sibuk betul..memang style aku mcm tu..kalau da sibuk kerja,bnde lain memang aku tak ingat...

aku mulakan cerita dengan kejadian dari awal cuti semester...permulaan yg palat la kan..bole dikatakan palat..oleh sebab terlalu penat,sampai janji pon dicapati...takpela..aku sedar siapa aku..hanya tempat utk kau cari dikala bosan..aku dianggap seperti tiang yg hanya diguna utk menari2..jikalau tidak mahu digunakan,disimpan dalam sto or whatevr la..ini apa yang aku rasa..ikhlas dari hati..takpe la..aku memang jenis yg tak kisah..sebelum berangkat ke tmerloh untuk brcuti bersama-sama kawan,dia sendriri da janji nk jumpa aku,hantar aku..tapi kesudahannya apa pon takde..takpe...kesalahan pertama,aku bagi chance..

sepanjang percutian aku kat sana aku memang teringatkan kat dia..maklumla kan..masih baru..bau kentut pun wangi...tapi...ada tapi...semakin lama aku rasa semakin dipinggirkan...aku tahu aku bukan apa yag kau mahukan..tapi aku juga hati dan perasaan..soal hati dan perasaan jangan buat main2..aku x suka..kalau just kawan aku takde masalah,tapi kalau kau yg start dulu buat hal macam2 silap orang la kan...aku pegang kata2 sahabat baik aku..'jangan buat benda bodoh disebabkan sekeping pepek'..memang agak lucah  pepatah ni..tapi bila difikirkan balik memang kuat defenisi dia...bahasa pon agak keras..tapi memang betul..buat apa nk buat bnde yg menyusahkan diri sndri demi seorang perempuan yang tidak tahu menghargai diri kita...InsyaAllah satu hari nanti ada yg baik untuk aku...cuma kau ken ingat la..setiap apa yang kau telah lakukan,Allah akan bayar cash kat dunia ni...ini dipanggil Qada dan Qadar,rukun iman ke 6...kalau kita x percaya bermakna iman kita dimana..fikir2 sendiri..

    waktu pertengahan cuti sem dia buat hal lagi....time tu aku memang panas gila..sampai kualiti kerja aku terjejas..aku da nasihatkan berapa kali da..degil ,taknak dengar cakap..aku da bgtau kau kn..aku tau kau memang jenis yg degil..tapi aku tau kau bole berubah..sebab tu aku nk fikir jauh ngan kau..tapi masalahnya kau sendiriyg mcm tu..masih nk ditakuk lama..wake up girl...

aku rasa da cukup da peluang yg aku bagi kat kau..kau da guna semuanya..takpe la..aku bagi peluang ni kat org lain..mungkin ada org lain yang bole menghargai ketiga tiga peluang yang aku beri...buang masa aku tunggu benda yang tak pasti..maaf cakap la kan...pintu hati aku mulai sedikit demi sedikit tertutup untuk kau...kalau nk bukak pun aku rasa susah...kecuali kalau kau da betul2 bersedia..tapi aku rasa time tu pintu tu da tertutup terus..org cakap peluang datang sekali je..tapi aku bagi 3 kali...tak berbaloi kalau aku tunggu tapi dia tetap begitu...mungkin lepas ni kita masih bole berkawan..cuma bukan seperti dahulu la..maaf kalau lepas ni aku berubah sikap 100% dekat kau...mungkin lepas ni aku xde n cover2...kalau aku cakap jangan terasa ye lepas ni...

penat da asyik nak jaga hati orang...lepas ni lantak la..ko jaga la hati ko sndri...ko nk buat apa lantak kau la..yang rosak kau,bukan aku..aku bole tengok dari jauh je sambil tersenyum..ko teruskanlah dengan perasaaan kau yg bercampur baur tu..aku da taknak ambik tahu..pandai2 la kau setel sendiri..aku nk bantu ko ckp aku myibuk kan..so terpulang la..lelaki aku bersifat serius dan bertanggungjawab kat seseorang perempuan bila dia rasa perempuan tu serasi dengan dia..kalau lelaki yang jenis suka melawak,happy go lucky,and whatever kat seorang perempuan tu,awas,,tu bukan sifat dia yg sebenar...jangan mimpi la dia akan sebegitu selamanya...kalau nk lelaki mcm tu..g cari badut..kahwin ngan badut..habis cerita...manusia tak sempurna,tapi kita diciptakan berpasang pasangan utk meyempurnakan antara satu sama lain...

aku x harap pun kau baca kisah ni...just sekadar nk share apa yg da lama terbuku kat dalam hati...online diary la katakan...apa yg aku rasa aku tulis kat sini..kalau nak terasa silakan...
asalamualaikum..