Thursday, March 14, 2013

BARANG YANG LEPAS JANGAN DIKENANG

asalamualaikum,

alhamdulilah,arini da 14 mac da,makin lama aku rasa makin banyak pengalaman yang aku lalui dalam hidup ini,makin matang rasanya dalam menilai mana baik dan mana buruk..sedar x sedar 19 mei ni genap umur aku 22 tahun,semakin tua dah aku..pelbagai ujian yang aku dah tempuhi sepanjang perjalanan hidup ini,pelbagai watak yang dah aku jumpa,masin2 mempunyai karakter tersendiri yang dilakonkan dipentas dunia..aku cuma memerhati apa yang mereka lakonkan..aku juga merasai sedikit sebanyak tempias watak yang dilakonkan.bergantung pada watak dan jalan cerita yang dilakonkan..

tiada apa yang perlu dibanggakan dalam hidup ini..cuma secbis nukilan yang aku dapat kongsikan untuk diri sendiri,aku anggap blog ni sebagai mesin masa..ia berfungsi akan datang apabila aku ingin kembali selami saat2 aku sekarang..mungkin aku boleh tunjukkan pada bakal zaujah aku akan datang..


buat insan yang aku mulai kenal tatkala umurku menginjak 13 tahun,baru sekarang aku mulai sedar perasaan sayang aku pada kau berputik,dahulu aku hanya anggap kau persis sahabat sahabat ku yang lain,tapi bila semakin hari semakin menebal perasaan sayang aku pada kau,aku tak tahu mengapa,mungkin ini dinamakan cinta..aku takut untuk berterus terang dengan kau,aku takut jikalau aku berterus terang ia akan menjejaskan persahabatan kita sejak sekian lama..semua rahsia hidupku hanya sahabat dunia akhirat ku,Achiek sahaja yang tahu,dia yg tahu betapa sayangnya aku pada kau,aku tidak tahu bagaimana aku ingin ungkapkan pada kau,aku sedar aku hanya kawan disisi kau,jika diberikan peluang aku akan nyatakan hasrat aku pada engkau,cuma waktu sahaja dapat mengubah segalanya..mama dan abah juga dah menyatakan hasrat mereka terhadap engkau,mereka berkenan dengan sikap kau yang lemah lembut dan sopan santun..mereka juga terima kau seadanya,buat pengetahuan semua,kaulah wanita pertama yang aku bawa jumpa kedua orang tua aku..insha Allah aku akan nyatakan hasrat hati aku pada kau,cuma masa sahaja menentukan segalanya..aku kagum dengan ketabahan engkau dalam mencorak hidup ini,aku tabik dengan pengurusan hidup kau,mungkin aku tidak dapat mengikut cara kau,inshaAllah aku cuba buat persis cara kau..aku harap kau boleh terima aku seadanya sebagaimana aku terima kau seadanya,kalau ada jodoh,aku terima kau sbg teman hidup,jikalau tiada,kita tetap sahabat selamanya


wanita yang mula membuka pintu hatiku tatkala sudah lama ditutup rapat,terima kasih kerana memberiku secebis pengalaman,walaupun kita x isytiharkan perhubungan kita,jauh disudut hati aku masih ada perasaan sayang aku pada engkau,kau ajar aku erti jujur,setia dan juga kebebasan,aku akan tetap support kau dari belakang,aku doakan kau berjumpa lelaki yang benar2 memahami dan menyintai kau sepenuh hati,walaupun kau menduakan perasaan aku,aku terima seadanya,walaupun pahit tapi harus aku telan,aku terima apa yang kau buat pada aku,bait2 lirik lagu alasanmu-exsits memang persis apa yang aku lalui bersama kau,tapi percayalah,aku tetap tak akan lupakan kau.kau diantara wanita yg pernah singgah dilubuk hati aku,andai kita terus bersama,mungkin hanya sbelah pihak sahaja yang boleh bahagia,iaitu pada engkau,tidak bagi pihak aku,hati aku hancur disebabkan tindakan kau,aku tak mahu ahti aku hancur lagi disebabkan kau,cukuplah sekali kau mengkhianati kepercayaan aku pada kau,mungkin lepas ni kita boleh berkawan seperti biasa,tidak lebih dari tu,aku percaya kita memang tiada jodoh sebab kau selalu bercanggah dengan aku,dan sebab itu juga aku makan hati,tidak mengapa lah,teruskan hidup kau,Nurul Farhain Bt Aran,buat keputusan dengan menggunakan akal,jgn buat keputusan menggunakan perasaan okay..terima kasih sebab bagi aku peluang untuk rasa cinta yang kau beri padaku yang aku anggap tulen tetapi palsu,aku harap kau bahagia disampin keluarga tercinta..

aku tetap aku walaupun pelbagai rintangan dan cabaran aku lalui,jangan persoal apa yang aku putuskan dan jangan persoal apa tindakan yang aku buat,itu cara aku,harap rakan2 dan teman sekeliling menghormati keputusan aku,

sampai disini sahaja nukilan aku pada pagi ini,harap semua ini menjadi kenangan abadi sepanjang hidup aku,charios,73..asalamualaikum