Tuesday, October 7, 2014

KISAH AKU

Asalamualaikum dan Salam sejahtera kepada yang sudi baca blog aku ni, entri kali aku rasa just saje2 aku nak taip dikala bosan waktu kerja.. Lama jugak aku tak menaip kat entri blog ni ...dekat 5 bulan jugak ae..nampak sangat aku ni jenis yang malas nak menaip lelaju..hehe

okaylah..kali ni aku nak cerita pasal kerja aku..selepas aku berhenti kerja di Pulai Spring sebagai housekeeper terhormat, aku dapat tawaran berkerja di Kementerian Kesihatan Malaysia secara kontrak..tugas aku sebagai Pembantu Tadbir N17..mula2 kekok jugak sebab tak pernah buat kerja2 pejabat, lama2 bole jugak aku sesuaikan diri ngan kerja ni..

awal bismilah cmne aku bole dapat kerja ni ae..hehehe..peluang ni ditawarkan oleh sahabat baik aku sendir iaitu En Hazim..beliaulah yang memperkenan atau sudi menawarkan kontrak ni untuk aku bekerja..maklumlah senang sebab dalam masa yang sama aku membantu menyelesaikan kerja2 dia yang tertangguh..

Mulanya tugasan aku yang pertama adalah mengeluarkan dan memproses sijil bagi premis makanan..aku sempat la jugak hampir 3 bulan belajar cmne cara nk download sijil dari laman web gov ni..selama tu jugak aku tau nama2 company makanan dari perkilangan hingga yg jual tepi jalan,,sebab setiap premis makanan yang nak dibuka perlu ada sijil ni..wajibun ghunnah..

setelah hampir 3 bln aku semata buat sijil..akhirnya aku diturunkan pangkat menjadi PA timbalan pengarah..menggeleter tubuh bila nama aku naik dalam meeting..siap dia minit lagi..fuhh..ingat kes apa tadi, rupanya dia mintak aku jadi PA dia..boss aku ni jenis x suka bekerja dgn perempuan..sbb tu la nama aku yang naik..

okay habis bab kerja..fullstop..aku nak masuk bab lain pulak..setelah sekian lama aku menyepi ni kan..bukan bermakna aku da gila,,takde la sampai mcm tu..aku menyepi ada sebab dan musabab nya..aku rasa lebih elok bersendirian..mungkin kot..tapi lelama sorng2 bosan jugak idup.da cm biawak rongak pulak..hidup segan mati xmau bak kata Ahli Falsampah..macam makin mengarut je apa yang aku taip ni..

semalam jugak(6/10) dengan tak semena mena aku ponteng kerja dan berhibur di tepi pantai..ni pon bnde tak plan..malam tu decide,esok terus pegi..memang au x suka bnde yang planning ni..last2 kang xjadi..maklum jela kan org melayu,janji pon cm melayu gak..beronok ronok jugak semalam..sambil menyelam minum air, mandi dan mancing skali..(dah macam ape peribahasa aku pkai ni)..aku yang da memang gelap ni(masa depang ngan hati tak gelap ae)  pon terbako kulit ape tah lagi si hazim..cm ken bakor kat api neraka kaler kulit dia..mancing punya mancing habis batu ladung aku sume hilang..sangkut kat batu punya pasal..da la mahal..sejibik singgit stengah harga dia..kalau 3 bijik dah bape,kali pulak ngan 15 tahun..da bole pkai ER6N da beb..xpe la..redha jela..

sebelum aku makin mengarut lagi kat sni, baik aku habiskan karangan sampah ni dengan serangkap peribahasa.
alang memyeluk perkasam,
biar sampai ke pangkal lengan..
mcm takde kaitan kan..okay bye